Wat doet een customer service medewerker?
Denk aan een toffe gespreksstarter, een redder in nood en iemand die de kunst van het luisteren als geen ander beheerst - daar heb je 'm: de Customer Service Medewerker! Ze zijn er om de klant te helpen en vertegenwoordigen het bedrijf via telefoon en/of e-mail. Het maakt niet uit of de klant een vraag heeft of een probleem wil oplossen, de Customer Service Medewerker staat altijd klaar.
Een dag in het leven van een Customer Service Medewerker
Zie je de volgende taken wel zitten? Dan is dit misschien wel jouw droombaan!
- Binnenkomende telefoontjes aannemen en klanten helpen met hun vragen of klachten;
- Binnenkomende e-mails behandelen en archiveren;
- Klachten afhandelen en registreren;
- Klanten met complexe vragen doorverwijzen naar specialisten;
- Nieuwe of gewijzigde klantgegevens registreren in het systeem;
- Informatie verstrekken over producten en diensten;
- Bijzonderheden rapporteren aan het management.
Jouw toolbox als Customer Service Medewerker
Dit zijn de vaardigheden en competenties die je nodig hebt om te schitteren in deze rol:
- Empathie: Je kunt je inleven in klanten en met hen meedenken;
- Communicatie: Je kunt helder en rustig communiceren, zelfs in stressvolle situaties;
- Oplossinggericht: Je bent altijd gericht op het bieden van service en denkt in oplossingen, niet in problemen.
Hoe word je Customer Service Medewerker?
Voor deze rol heb je geen specifieke opleiding nodig, maar je moet wel goed overweg kunnen met computer en programma's zoals Microsoft Excel.
Wat kun je verwachten qua salaris?
Als je binnen deze functie aan de slag gaat, kun je reken op een uurlon van ongeveer €15,- en een maandsalaris van rond de €2.500,-
Bron: Salaris indicatie