“De verwachting was dat we het in 2020 een procent of tien beter zouden gaan doen dan het jaar daarvoor. Dat jaar, 2019, was een overgangsjaar geweest, waarin we voor stabilisatie hadden gekozen. We gingen van twee locaties naar één groot kantoor. We begonnen 2020 met een geweldig eerste kwartaal, wat bevestigde dat wij de beoogde doelstellingen dubbel en dwars zouden gaan halen. En toen, in de laatste week van dat eerste kwartaal kwam corona. In twee weken tijd was de markt met 35 tot 40 procent ingestort.”
“We moesten reageren en zijn met een plan de campagne gekomen aan met name de sales- en recruitmentkant, met het doel om een bepaald percentage terug te winnen. We hebben de meningen gepolst, bepaalden vervolgens de te varen koers en hebben ons daaraan vastgehouden, zonder ons te laten beïnvloeden door de diverse randzaken die op dagelijkse basis op ons afkwamen. Op dat moment wisten we natuurlijk niet waar het schip zou stranden, maar inmiddels weten dat we een ongeveer tien procent meer uren zijn gaan draaien en een groei van elf procent hebben gerealiseerd. En dat is een geweldige prestatie!”
“Job Investment Group is de mens en de mensen zijn de collega’s. We hebben ons geweldig herpakt en dat zegt alles over het DNA van ons bedrijf. De winnaarsmentaliteit is gigantisch. Daar ligt het succes. Maar natuurlijk spelen onze klanten, kandidaten en uitzendkrachten hierin ook een belangrijke rol. Tevens was dit het eerste jaar waarin ik niet meer op dagelijkse basis operationeel betrokken was binnen het uitzendbureau. Dat was een goede beslissing op het juiste moment en bood kansen voor andere collega’s die toe waren aan de volgende stap. Als ik zie hoe dat is ingevuld, dan is het zelfs beter gegaan dan dat ik van tevoren kon bedenken.”
“Ik ben verreweg het meest trots op het feit dat we nog steeds een heel informeel bedrijf zijn, waarin iedereen zijn mening kan en mag hebben. We hebben een winnende club en er is veel gezelligheid. Daarnaast ben ik er trots op dat we, in samenwerking met het Koning Willem I College, zijn begonnen met het geven van Nederlandse lessen in ons bedrijfspand. Dat voornemen hadden we al een tijd geleden uitgesproken en hebben we uiteindelijk begin december kunnen realiseren. Daarmee zetten we een erg belangrijke stap met Talentrix, ons sociale bedrijf.”
“Kijkend naar volgend jaar verwachten we opnieuw tien procent groei te laten zien. Besluitvorming is hierin cruciaal. Dat is eigenlijk de rode draad geweest van de afgelopen veertien jaar. We weten goed aan welke knoppen we moeten draaien en hebben duidelijke speerpunten waar we komend jaar mee willen werken. Daarnaast verwacht ik ook dat de medewerkers de volgende stappen gaan zetten. We hebben veel jong talent die elke dag dat ze met het werkproces bezig zijn bijleren. Zo moet uiteindelijk iedereen die de ambitie heeft om verdere stappen te zetten, dat ook gaan doen. Die ruimte is er bij ons van alle kanten.”
“Het feit dat we dit jaar ondanks alles zelfs meer zijn gegroeid dan van tevoren beoogd, zegt dat we prijs/kwaliteit verhoudingsgewijs het juiste doen. We vinden dat we een bepaalde dienst hebben en willen die dienst ook zo goed mogelijk samen met de klant invullen. We luisteren naar de klant, maar de klant accepteert ook dat we meedenken. Het is die combinatie die maakt dat we samen succesvol kunnen zijn.”