Job Invest Blog

 

 

“Je ziet als klant maar een klein gedeelte van het grotere geheel”

Commercieel Directeur Ralph van Iersel zit alweer een jaar op zijn post bij Job Investment Group. Met hem werd destijds geen onbekend gezicht binnen gehaald, Ralph was namelijk met Danvo Bakeries al ruim acht jaar als klant verbonden aan het uitzendbureau. Hoe kijkt Ralph terug op deze stap, waarin hij niet langer vrager was, maar aanbieder werd.

“Bij Danvo Bakeries hadden wij destijds veel problemen met uitzendbureaus met betrekking tot het invullen van de planningen, waarbij we heel veel partijen voorbij hebben laten komen. Uiteindelijk zijn we het gesprek aangegaan met Job Invest, een partij die ik toen nog niet kende maar die ik via via doorkreeg. Job Invest heeft ons vraagstuk vanaf het eerste moment intensief beetgepakt en binnen een half jaar zaten zij inhouse en pakte zij alle openstaande vacatures op. Job Invest heeft zich op een natuurlijke manier bewezen. En daar zit voor mij het verschil. Aan de ene kant heb je de uitzendbureaus met vooraf geweldig mooie presentaties maar die het uiteindelijk niet waar kunnen maken, en aan de andere kant heb je Job Invest, een partij die focus heeft, verbinding zoekt met het bedrijf en zodoende personeel levert dat past bij het dna van het bedrijf.”

 

Nieuwe uitdaging

Na twintig jaar Danvo werd het tijd voor iets nieuws. “Na een periode van goed nadenken en het beklimmen van de Mont Blanc met acht ondernemers die in hetzelfde vaarwater zaten, werd het echt tijd om knopen door te hakken. Wat vind ik leuk en wat wil ik gaan doen? Dat bleek commercie en de mens binnen een organisatie te zijn. Ook vind ik het leuk om bij verschillende bedrijven te komen, dus een kijkje in de keuken. Dan helpt het dat je twintig jaar een eigen productiebedrijf hebt gehad, je komt dus niet bleu binnen.”

 

“Job Invest heeft focus, zoekt verbinding en levert personeel dat past bij het dna van het bedrijf”

 

“Dit alles maakte dat ik besloot om bij Job Investment Group aan de slag te gaan, een partij waarbij nu een jaar later mijn beeld nog positiever is geworden dan dat het al het was. We hebben een jonge, dynamische en enthousiaste groep die hard werkt en dat met veel focus en passie doet. De mensen hier gaan er echt voor. Je past erbij of niet, maar als de connectie er is dan voelt het ook meteen goed. De wil om te winnen is hier echt aanwezig, ook omdat we veel mensen uit de sportwereld hebben. Iedereen houdt elkaar scherp om er samen altijd beter uit te komen.”

 

Van vrager naar aanbieder

Zodoende kwam Ralph als Commercieel Directeur aan de andere kant van de tafel te zitten, niet langer als klant maar als aanbieder. “Het geeft andere inzichten. Waar je als klant weleens gefrustreerd kon zijn wanneer vacatures niet op tijd werden ingevuld, wist je nooit precies waar dat door kwam. Je ziet als klant maar een klein gedeelte van het grotere geheel.”

“We zijn een echte hands-on organisatie die nog groter en professioneler is dan dat ik van tevoren had verwacht, waarbij we het afgelopen jaar heel veel stappen hebben gezet in het continue proces van verbreden en groeien. Wat maakt ons uniek? De focus. Op het moment dat een bedrijf met een vraagstuk bij ons komt, zetten we het juiste team er bovenop waarbij de match wordt gemaakt tussen onze mensen, de kandidaten en het bedrijf. We voelen het dna van het bedrijf aan en zorgen dat onze mensen tot achter de komma willen weten wie het bedrijf maakt en wat er nodig is. Daarna gaan we met volle focus met de vacatures de markt in. Dan heb je de grootste slagingskans. En natuurlijk, ook wij halen weleens een deadline niet, maar we kunnen wel altijd zeggen dat we er alles aan hebben gedaan.”

 

“Iedereen houdt elkaar scherp om er samen altijd beter uit te komen”

 

“Als je focust en ervoor zorgt dat de dingen die je doet wel heel goed doet dan komt het resultaat vanzelf, vroeg of laat. Ik denk ook dat dit de reden is waarom we zoveel klanten al voor een langere tijd hebben. Als je ziet hoeveel klanten van het eerste uur we hebben en hoeveel vaste klanten erbij zijn gekomen, dan geeft dat een fantastisch gevoel. Dat kan alleen door te blijven focussen en niet door steeds een deurtje verder te kijken omdat je daar een fractie meer kan verdienen. Natuurlijk willen we altijd groeien, maar groei binnen onze eigen vaste klanten vinden we minstens net zo belangrijk.”

 

De volgende stap

“Ik denk dat voor de periode die komen gaat het belangrijk is om heel waakzaam te blijven bij onze bestaande klanten. Dus dat we ook gaan kijken naar wat we nog meer kunnen doen, bijvoorbeeld door een stuk advies te geven. Dat kan op HR-gebied zijn of over wet- en regelgevingen. We willen nog meer partner worden. Dus hoe kunnen we in de volle breedte met alle facetten die we binnen Job Investment Group hebben onze klanten nog meer ontzorgen. Van TodayHR tot sociale vraagstukken via Talentrix en Outsource Force. We willen onze diensten, kennis en expertise nog meer delen met de klant.”

“Tevreden zijn we nooit. We kunnen er ontzettend van balen wanneer bepaalde dingen niet lukken, dus wanneer een planning niet rondkomt of wanneer een vacature niet voor de deadline wordt ingevuld. Gelukkig lukt het veel vaker wel dan niet. En dat geeft een gigantische kick. Dus wanneer een nieuwe klant aanhaakt, of wanneer we meer mogen doen bij een bestaande klant. Dat geeft ontzettend veel energie. Natuurlijk willen we meer klanten, maar daar waar we nu zitten moet de maximale focus zichtbaar worden. En met ons professionele team van echte winnaars moet dat helemaal goedkomen.”